Köpvillkor
Vi reserverar oss för fel i text, bilder och priser.
Blue Tide AB följer distansavtalslagen & konsumentköplagen vid försäljning till konsument, respektive köplagen vid försäljning till företag. (www.kov.se)
I enlighet med lagen om alternativ tvistlösning, länkar vi även till http://ec.europa.eu/odr
Köpvillkoren utgör tillsammans med din beställning, som bekräftats genom en orderbekräftelse, avtalsunderlaget för köpet. Köpvillkoren och annan information på www.bluetide.se finns bara på svenska.
För att kunna handla på www.bluetide.se måste du ha fyllt 18 år.
Följande köpvillkor gäller från 2018-11-22
ÖPPET KÖP
Blue Tide AB lämnar 30 dagars öppet köp. Produkter levererade av Blue Tide AB Sverige kan antingen returneras genom post (kunden står själv för fraktkostnaden), eller till vår hemadress Lysekil.
Ta med produkten, kvittot och eventuellt emballage inom 30 dagar, så får du pengarna tillbaka för köpet. Produkten måste vara komplett och oskadd.
BETALNINGSVILLKOR
Gäller för privatpersoner och företag inom Sverige:
- Faktura (Klarna.)
- Swish
- Bankgiro-inbetalning
- Kontantbetalning
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Blue Tide AB överlåtna till Klarna.
Klarna Faktura som betalningssätt är endast tillgängligt för privatpersoner och kan inte väljas av företag oavsett företagsform.
Om du väljer faktura skickas den med e-post från Klarna inom 24 timmar efter att ordern har skickats, och med det förfallodatum som angetts under köpprocessen. Inga extra avgifter
LEVERANSVILLKOR
Den leveransstatus som visas på produktsidan är en uppskattad leveranstid för lagd beställning tills att produkten levererats från vårt lager (vidare till aktuell transportör).
Så fort beställningen är lagd och vi mottagit ordern förbereder vi produkten och skickar iväg så fort vi kan.
LEVERANSSÄTT
- PostNord MyPack (paket till ombud)
- PostNord DPD Företagspaket 16:00
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
PRISER
Vi reserverar oss för momsändringar, pris- och valutaförändringar som står utanför vår kontroll. Större kvantiteter offereras på begäran.
Alla priser är inklusive moms. Orderöversikten inkluderar alla kostnader förknippade med varan, som exempelvis porto, frakt, emballage etc.
ÄGANDERÄTTSFÖRBEHÅLL
Alla varor förblir Blue Tide AB egendom till dess fulla betalning erlagts.
TRANSPORTSKADAT GODS
Transportskador skall omgående anmälas till transportören och Blue Tide AB. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.
SAKNAT / FELLEVERERAT GODS
Saknat gods eller felleverans skall anmälas till Blue Tide AB inom 8 dagar från fakturadatum.
GARANTI / REKLAMATION
Blue Tide AB ansvarar för fel som köparen påtalar inom 15 dagar efter att felet upptäckts och senast inom 6 månader från fakturadatum. Kunden kontaktar Blue Tide AB för förbetald returfraktsedel. Återsänt gods med annat fraktbolag betalas av kund. Eventuell arbetskostnad eller andra kostnader som uppkommit i samband med montering ersätts ej av Blue Tide AB, om inget annat avtalats.
HANTERING AV PERSONUPPGIFTER
När du handlar av oss på Blue Tide AB så godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Du kan läsa om vår personuppgiftspolicy här: